tirsdag den 25. december 2007

Det' jul det' cool

Det er nu man hygger sig bedst...

Og nøj hvor jeg hyggede mig i går aftes. Der var ikke det store gaveræs - med mindre man ser bort fra at min lillesøster havde en hel sæk fuld af underlige ting med fra jydsk sengetøjslager med gaver til hende fra mor.:-D.

Nichlas fik tre gaver - manden min en - jeg fik ingen (men har fået nye cowboybukser i november - så det tæller som en julegave) og så fik mand og mig en fælles. Kattene fik hver to..

Nichlas havde på den måde god tid til at pakke gaver op og se hvad der var og hvad han havde lege med og leget med blev det..

Min mand fik et nyt færdselskort til bilen og i fællesskab fik min familie trivial persiut! Ganske indbringende.

Katten fik hver en julesok og en "taske" med kattelegetøj - hvad min mand og jeg har besluttet os for at gemme noget af til de to killinger vi skal have til foråret.

Vores jul er en smule anderledes end de gængse ikke fordi vi ikke holder jul, men fordi vi tager udgangspunkt i at julen er børnenes og hjertenes fest og i min verden hænger hjerte og børn bare ikke sammen med det store julemiddag før dansen om juletræet og julegavegivningen - så vi gør det på en HELT anden måde.

Vi tager i kirke til den første gudstjeneste. Min stakkels mand er tvangsindlagt til at gå i kirke ved alle kirkelige højtider - påske, kristi himmelfartsdag, pinsen og julen, sådan er det jo når kompromis bliver indgået når mor er for voksendåb - det vil sige dåb inden konfirmation/eller når de ved om de tror eller ej og når far er for barnedåb - fordi det er en tradition. Så kompromiset blev - barnet blev døbt - far fik sin vilje - barnet tilmeldt hjemmenes dåbsklub og at vi skal i kirke som familie mindst fire gange om året og en opdragelse i den kristne tro på fornuftig vis - bla. ved kristen friskole og ellers et normalt forhold til religionen! Herefter frivalg om barnet vil komfirmeres eller ikke når det når så vidt.. Men dette var altså sådan lidt off topic - så back to topic.

Altså vi starter ud med at gå i kirke til den første gudstjeneste - herefter tager vi hjem og sætter stegen/anden i ovnen, så går vi i gang med at danse om juletræet - og synge salmer i år efter en CD. Vi kunne ikke finde sanghæfterne... (UPS), men det gik og vi fik sunget en sang pr. deltager.
Herefter blev der pakket gaver ud og vi voksne gik i køkkenet og begyndte at lave det sidste mad færdig og dækkede bordet - mens Nichlas legede med sine julegaver - en bilbane til Kids Wood og lego!!

Herefter spiste vi god mad og hyggede os alle sammen - derefter fik vi tid til bare at hygge og Nihclas kunne lege med sine julegaver..

På torsdag skal vi gentage seancen en gang til dog minus gudtjeneste - for der kommer Johanne og skal fejre jul og nytår med os...

I dag har vi også lige været ud ved Moesgård strand og smide sten og sten med tang på i vandet.. (Vild sjovt om end lidt besværligt med STORE vanter på!!) Det er nu dejlig for en gangs skyld at have en BIL selvom det kun er lejebil og den koster mange penge fordi vi skal leje den i 12 dage, men så har vi gengæld og lidt km ekstra at køre op:-D

Hov jeg er kommet til at skrive to indlæg med en dags mellemrum - undskyld folkens det skal aldrig nogensinde ske igen...

I øvrigt har vi sovet til kl. 09.30 og det er DEJLIGT.. Og så er de to syge ved at være raske - men nu er manden så tilgengæld ved at være syg...

Mange varme tanker
fra
Nethe

Ingen kommentarer: