søndag den 14. oktober 2007

Led mig ikke fristelse....

Det klarer jeg helt fint selv..

En af mine medkursister og medblogger herinde fra har i forbindelse med en tur til Berlin her i efterårsferien skrevet sådan i hendes blog og nu kan jeg så gøre hende kunsten efter...

Det drejer sig dog ikke om en tur til Berlin, men om stakkels kat på snart 8 år, der fra den 20. oktober i år ikke har noget sted at bo mere eller det vil sige.. Det havde den ikke, for Nethes gode hjerte løb af med hende, da ejeren kontaktede hende via et debatforum og svarede spurgte om hun evt. ville have katten.

Nethe vendte det med hendes mand og selvom han ikke var vild med det, så gik han alligevel med til det, da han selv kendte følelsen af skulle af med en kat han holdt af.
Og da den forrige ejer samtidig havde bedt om at få lov til at afvente svar fra andre meddebattører, som hun også havde skrevet til, havde Nethe egentlig regnet med at hun ville få et andet hjem hos andre flinke mennesker, end her hos hende. Hun skulle blive klogere skulle hun.

Nu er det så en kattehold med fem katte og ikke kun fire.. Men det nu også lidt manden skyld. Han havde sådan set lovet at finde ud af hvad han ville med Fie, vores internatkat - men det kan han ikke rigtig finde ud af - så nu har vi altså fem katte...

Og nu lover Nethe højt og helligt og med hele hjertet at der ikke skal ske flere af den slags fristelser.. Er der nogen der har et godt råd til hvordan man ikke leder sig selv i fristelse?? I så fald kan jeg godt bruge dem...

Men til noget godt. Min mand er ved at installerer XP på min computer, så kan jeg komme til at spille Sims og bruge alle mine programmer igen.. JAAAAHHH. Farvel Vista.. Dig har jeg ikke været så god venner med, skal jeg hilse at sige. Slet ikke da du efter hvad 1½ måned synes du skulle afgå ved døden, men genopstod ved hjælp af en genoplivning, hvor du splittede halvdelen af min i forvejen splittede i to hardisk, så det pludselig blev en meget lille c-drev..

Jeg elsker bare min mand.. Han er bare den bedste, også kan leve sammen med en godhjertet kattetosse, som mig.. Der ikke helt kan holde hvad hun lover, for hun svor på at der kun skulle være fire katte - til hendes gode hjerte løb af med hende... UPS...

Mange varme tanker
fra
Nethe

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Hahaha....Det der... det holder ikke. Du samler jo på katte! Det er helt galt, men hvad? Vi har vel alle vores svagheder.

Nethe sagde ...

Nej jeg samler IKKE på katte, men på kattebøger...

Men det kommer jo så af at en ældre kat er sværere at få afsat end en killing/ungkat...