torsdag den 22. november 2007

Influenza-ramt fattig studerende borgersjournalist

Der bliver ingen jul i år...

Eller retttere det bliver ikke ved at være penge til julegaver - hvis vi fortsætter i med at bruge dem i det tempo som vi gør i øjeblikket..

I onsdags var det 1300 kroner til en ny cykel til Nichlas. Hans gamle var blevet totalt ødelagt i børnehaven og der kunne ikke købes reservere dele til den og hvis de kunne lave den ville stå os i det samme som cyklen havde kostet - altså en ny cykel var løsningen...

Men nå, så begynder mine katte at hoste på skift.. Jubii tænker jeg - nogle er åbenbart hårde ramt end andre, så vi tager til dyrlægen i dag - jeg frygter en aflivning - så jeg tager hele familien med - men så langt kom det heldigvis ikke! Vi har begge katte med hjem igen - men er 1200 kroner fattigere - det kostede os lige en konsultation - det var ikke så dyrt - det var midler til de "kæledyr" vi ikke vidste vi havde og som vi egentlig heller ikke ønsker at have.. Orm og øremider.

Ormene kommer fra lopper, som min veninde har fået med hjem fra hendes forældre, som har ude/indekatte! Altså har hendes forældre lige bidraget til en behandling for lopper - det har vi været i gang med et stykke tid og nu også orm.. Overvejer lidt om jeg skal sende regningen ned til dem - bare for at irretere dem lidt - de synes nemlig de er meget mere bedrevidende om det at have kat - end os der har sat os ind i tingene og som går meget op i at have kat - incl. min veninde!!

Men oven i det hele har vi da Sheba flyttede ind - fået andre og mere "sjove kæledyr" med hjem - vi har slet ikke kunne se dem - men nu har jeg set dem hos dyrlægen - de er godt nok "klamme". Dyrlægen vuderer at hun har haft dem længe og at det godt kan være derfor at hun er så tynd. De har nemlig ikke været synlige, så de har boet trygt og godt i Shebas ører. Han mener at når vi først har fået øremiderne væk - så skal hun nok tage på. Vi håber på det..

Så vi er i gang med den helt store tur af ormekur og behandling af øremider.. Jeg elsker min dyrlæge... Han er så sød og min søn fik også lov til at se en øremide...

Og da han gik hjem bar han på en 10 kilos sæk med kattemad - af dyrelægens det bedste, nemlig Royal Canin. Min veninde - som også bruger ham som dyrlæge siger at han en seks stykker.. Der er ryddet noget ud i bestanden for bare seks år siden, da jeg lærte ham at kende havde han 13 - 14 stykker... Han har et rigtig godt hjerte den mand.. Ham er jeg helt tryg ved. Han er kattemenneske - har indrettet et specielt venteværelse til kattene...

Oveni alt dette her ligger jeg med influenza og jeg synes verden er så dum mod mig. Min lærer har skrevet at jeg ikke kan blive godkendt på min case 2 opgave - fordi jeg ikke har uploaded opgaven det har jeg og der er desværre ikke hul igennem *suk* Men nu vil jeg arbejde videre med i morgen og lige ligge det sidste hånd på værket inden middag - hvis jeg kan være rask nok til det.. Det skal jeg sku.. Så kan jeg blive evalueret på mandag hvis jeg er heldig..

Men ellers er alt vel.. Vi har fundet ud af min mand får mere i lønforhøjelse end vi troede - det giver lidt ekstra til os - *glæde i det lille hjem* derudover har vi trods alt hinanden og det er en god ting.

Men nu vil jeg daffe ind i min seng igen - der ligger man så godt, når man sidder og er ved at falde i søvn foran skærmen. Mit hoved bliver tungere og tungere.....

Mange varme hilsner
fra
Nethe *vinker og siger godnat*

Ingen kommentarer: