lørdag den 7. juni 2008

På stranden

Av hvor det svier..

Jeg har været på stranden i dag og nej jeg er ikke blevet solskoldet... Det har jeg lige som prøvet lidt for mange gange, så jeg har tager mine forholdsregler, en masse solcreme på min ellers hvide krop og sidder så bare og nyder solen..

Jeg var også ude at bade og det var vildt rart - selvom vandet var koldt.. Men det svier stadigvæk, og nej jeg brændte mig ikke på en brandmand eller skar mig på en sten..

Men det svier ligesom stadigvæk, og det er faktisk turen på stranden der er skyld i at det svier...
Nu vil jeg så give jer historien. Nethe var på stranden med mand, børn og bedsteveninden. Det var på Moesgaard strand og vi har været ude at bade og slikket en masse sol, og den perfekte afslutning på en sådan dag er selvfølgelig en is. Bedsteveninden vil gerne give og Nethe går med hende op til iskiosken efter dem. Vi får købt isen og går så afsted ned mod stranden igen. Nethe og bedsteveninden går og snakker om alt muligt og Nethe drejer hovedet væk i max fem sekunder for at kigge på bedsteveninden, mens hun taler. Nethes ene fod finder et hul eller det vil sige en skråning lignende ting - der ender i et hul.. Nethes fod glider, Nethe vælter og så ligger hun der.. Det gjorde avs. Heldigvis havde vi nogle engang klude i en pose med sæbevand, som blev brugt til at vaske såret.. Så blev isen spist og Nethe med familie og bedsteveninden tog hjem.

Hjemme tog Nethe et bad og rensede sårene i Brintoilte og det har hun gjort igen her til aften og det svier rigtig meget.. Nethe er træt af at hun er så klodset men igen hvis hun ikke var det - så var hun ikke Nethe..

Jeg vil da også lige fortælle inden jeg går i seng - at der på min datters værelse ligger to dejlige kattekillinger - de er bare på besøg - i morgen drager de videre til deres nye hjem. Vi skal bare være mellemstation et døgns tid. Nichlas kunne ikke forstå hans killing ikke var blandt dem - men de er ikke fraflytningsklare endnu..

Men nu vil Nethe slukke ned for sin computer og gå i seng, for i morgen skal vi på stranden igen (Vesterhavet) og besøge Killinger i Oksbøl.. Så hyg jer....

Mange hilsner
fra
Nethe * med fire plastre på *

Ingen kommentarer: